Wednesday 24 August 2011

hutang ptptn nak kna tindakan... (~_~)


fening2 kepala aku...takot pn ada... tula, loan ptptn lom stat byr lg....skrg lak aku ne de bkerja..kn jadi surirmh sepenuh masa...yg bertauliah..hehehe....sblm ni alahai br nk stat idup, hidup d KL, x mampu lak nk byr RM200-300 sebulan gtu...ish2..mcm2 alasan kn (kata org)...

tadi br je kua kt buletin utama, peminjam ptptn yg masih x jelaskn pinjaman akan kena tindakan mahkamah da... adoiyaiii jenuh maaa....kan best klu kaya, leh setel byr abes... aku br je cek kt cni

http://www.ptptn.gov.my/c/portal/layout?p_l_id=PUB.1.215

semakan senarai hitam imigresen...bagi peminjam ptptn...fuhhh seb bek aku lom blacklist g... uolls?? org kata bila da smpi 5 thn dr graduation, br stat blacklist...hurmm ntahla uolllsss....klu nk cek klik ajer link ni...terus key in no. IC jer...senang.

brtambah runsing lak eh....bila laa rezeki byk tuh nk dapat? ntah2 kna tpu jer..xde nyer dpt...sabo jerlaaaa.... yg pasti da usaha...bila ada peluang tuh. skrg just follow je plan yg da d rancang....aku nk g blaja sewing... ingt leh la slowly mnceburi bidang kain nih....leh buat baju sndiri...tudung sendirik..lama2 leh wat income..hope so lah kn....doa2 kn uolls yew......

moga Allah permudahkan segalanyer.....aminn yarabbal alaminnnnnnnn   (n_n)

No comments:

Post a Comment